zaterdag 22 november 2014

1ste Herfstquiz NVA Afdeling Oostrozebeke/Meulebeke, Oostrozebeke, vrijdag 21 november


De 1ste Herfstquiz van de afdeling Oostrozebeke/Meulebeke kondigde zichzelf aan als luchtig en ludiek. Ludiek, dan denk je spontaan aan 'speels' (zoals in Homo ludens om er even wat Latijn tegen aan te gooien). Luchtig en ludiek kregen gisteren in Oostrozebeke echter een totaal nieuwe dimensie/betekenis : ongeïnspireerd en slecht georganiseerd. Deze door 'rechts' in elkaar geknutselde quiz was er immers één om 'links' te laten liggen.

De 1ste Herfstquiz was, en dan blijven we nog zeer beleefd, in ALLES een toonbeeld van hoe het niet moet. Bovendien liep alles dat kon verkeerd lopen ook nog eens verkeerd. De reden daarvan zullen we maar niet zoeken bij een gebrek aan goede wil. Ik vermoed dat de organisator, die tijdens de quiz van hot naar her liep om er toch nog iets van te maken, gewoon geen enkel idee heeft van hoe een deftige quiz moet worden georganiseerd. Ik zou de man in kwestie dan ook aanraden om zelf eens een paar quizzen te gaan spelen (ik denk in eerste instantie aan de KOEreursquiz in Diksmuide, de ludieke maar goed-georganiseerde quiz bij uitstek, hij is natuurlijk ook welkom op één van de door mij georganiseerde quizzen maar deze zijn een stuk minder ludiek). En ook al zijn heel wat mensen binnen de N-VA ervan overtuigd dat wat je zelf doet beter doet, het zou in dit geval beter zijn geweest zich met raad en vooral daad te laten bijstaan door iemand die wel een degelijke quiz weet in elkaar te steken.

Ik hoop van harte dat de N-VA Afdeling Oostrozebeke/Meulebeke geen plannen heeft om een Winterquiz, een Lentequiz of een Zomerquiz te programmeren. En moest de organisator toch nog de behoefte voelen om een 2de Herfstquiz te organiseren, dat hij dan de wijsheid en de moed heeft om het roer volledig, maar dan ook volledig, om te gooien want van ongein zoals die ons gisteravond werd voorgeschoteld wil ik, en wellicht iedere andere rechtgeaarde quizliefhebber met mij, in de toekomst gespaard blijven.

Ik wil toch nog eindigen met een positieve noot: een pluim voor de prijzentafel en de prijzen van de drank.

En nee, de punten ben ik niet vergeten ... ik wou gewoon niet met een negatieve noot eindigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten